Vuoden 2018 Toimintasuunnitelma

TOIMINTASUUNNITELMA KAUDELLE 1.1.2018–31.12.2018

Sodankylän SuPerin ammattiosasto 117

Johdanto

Tulevan vuoden toiminnassa painopiste on varsinaisissa jäsenissämme.

Tulemme edelleen toimimaan aktiivisemmin varhaiskasvatuksen puolella. Pyrimme saamaan lisättyä jäsenmäärää tältä osa-alueelta liittoomme ja etenkin meidän ammattiosastoomme. Tämä onkin mukavasti toteutunut viime aikoina. Toiveenamme olisi saada uusia jäseniä hallitukseemme ja ammattiosaston toimintaan.

Suhdetoiminnassa pyrimme saamaan toimivia kommunikointi kanavia alueemme päättäjiin sekä tavata säännöllisesti työnantajia. Panostamme myös yhteistyöhön ja suhdetoimintaan muiden Lapin alueen ammattiosastojen kanssa.

Jäsenistömme jaksamista ja vireyttä pidämme yllä järjestämällä toiveiden mukaista virkistystapahtumaa läpi vuoden. Tulevana vuonna pikkujouluja vietetään kotipaikkakunnalla ja pyrimmekin järjestämään jotain uutta.

Hallitustoiminta

Hallitus kokoontuu noin yhden kerran kuukaudessa ja tarvittaessa pidetään ylimääräisiä hallituksen kokouksia.

Myös sääntömääräiset yleiset kevät/syyskokoukset pidetään niille tarkoitettuna ajankohtana.

Lomakuukausien (kesä-heinä-elokuun) aikana ei kokouksia pidetä, ellei edunvalvonta sitä vaadi.

Jäsenhankinta

Pyrimme olemaan entistä enemmän näkyvillä paikkakunnallamme olevissa tapahtumissa, rekrytoinnissa ammattijärjestön jäseniksi. Tavoitteenamme on saada hankittua yhä enemmän jäseniä liittoomme ja ammattiosastomme jäseniksi.

Myös tänäkin vuonna järjestämme tapahtumia toiveiden pohjalta nuorille sekä varsinaisille jäsenillemme. Osallistumme rekrytointimessuille Lapin ammattiopiston Sodankylän toimipisteessä sekä osallistumme OSKU-rekkaan.

Ammatillinen ja sopimusedunvalvonta

Ammattiosasto puuttuu työpaikoilla mahdollisesti ilmeneviin epäkohtiin, täydennyskoulutusmahdollisuudet, henkilöstösuunnitelmat, harmaa ylityö. Lääkekoulutuksen toteuttaminen. Paikallisia neuvotteluja käymme tarpeen mukaan.

Suhdetoiminta

Teemme tarpeen mukaa yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa. Olemme tiiviisti yhteydessä liiton toimistoon esim. edunvalvontaan liittyvissä asioissa. Sekä olemme yhteydessä työnantajaan/hallintojohtajaan säännöllisesti. Liittohallituksen jäsen järjestää vuosittain neljä kertaa vuodessa aktiivitapahtumia, josta mekin omana ammattiosastonamme osallistumme.

Ensi vuonna ammattiosastomme jäsenillä on mahdollisuus yhteiseen Lapin alueen ammattiosastojen kevätristeilyyn Tukholmaan. Ammattiosastomme avustaa risteilylle lähtijöitä a.70 eurolla.

Koulutustoiminta

Suosittelemme uusille toimihenkilöille liiton järjestämiä koulutuksia sekä kannustamme muitakin hallituksen jäseniä sekä jäsenistöämme osallistumaan valtakunnallisiin opintopäiviin, jotka pidetään helmikuussa vuoroittain Helsingissä tai Tampereella. Puheenjohtaja osallistuu puheenjohtaja-ja työmarkkinapäiville.  Myös luottamusmiehemme on mukana edunvalvontaan liittyvissä koulutuksissa. Pyrimme ensi vuonna lisäämään enemmän yhteisiä koulutustapahtumia muiden ammattiosastojen kanssa. Menemme myös toisten ammattiosastojen järjestämiin koulutuksiin.

Tiedotustoiminta

Kevät-ja syyskokous ilmoitus laitetaan esille 2 viikkoa ennen kokousta työpaikkojen ilmoitustauluille, ilmoitamme kokoukset myös omilla verkkosivuillamme ja Facebook sivuillamme. Pyrimme kutsumaan henkilökohtaisin kutsuin jäseniämme kokouksiin eri työpaikoilta. Sovimme seuraavan kokouksen ajankohdan aina edellisen kokouksen lopussa. Yhdysjäsenillemme laitamme tarvittaessa tietoa levitettäväksi omiin työpisteisiinsä. Yritämme hyödyntää enemmän sähköisten verkkosivujen toimintaa tiedotusvälineenä.

Opiskelija- ja nuorisotoimintaa

Liitto sekä ammattiosastomme tukee opojemme toimintaa kaikin mahdollisin tavoin kuten osallistumalla tapahtumiin, joita opomme järjestävät nuorille. Markkinoimme liiton järjestämää opiskelija/ nuorisotoimintaa sekä kannustamme osallistumaan niihin. Opomme ovat yhteydessä oppilaitoksiin ja käyvät säännöllisesti/tarpeen tullen kertomassa ajankohtaista tietoa. Pyrimme aktivoimaan nuorten toimintaa ammattiosastossamme sekä kohdennamme jäseniltoja. Ammattiosastomme on perustanut Facebookiin Sodankylän SuPerin opiskelijajäsenille oman ryhmän. Tämän toivotaan olevan hyvä kommunikoinnin väylä puolin ja toisin.

Sosiaalinen toiminta

Muistamme kaikkia pyöreitä vuosia täyttäneitä. Eläkkeelle siirtyviä ja varsinaisia jäseniä muistamme kukkasin. Hallituksenjäseniä muistamme lahjakortilla sekä kukkasin. Keväällä ja syksyllä käymme hyvän ruuan äärellä syömässä hallituksen jäsenien kesken. Ammattiosastona pyrimme järjestämään ensi vuonna jonkinlaisen tapahtuman/tilaisuuden kansainvälisen lähihoitajapäivän kunniaksi sekä Superin 70-vuotis juhlavuoden kunniaksi. Lähihoitaja päivänä muistamme Superilaisia perus- ja lähihoitajia viemällä suklaata työpaikoille.

Virkistystoiminta

Kevät/syyskokouksen jälkeen tarkoituksenamme on nauttia hyvästä seurasta ja hyvästä ruuasta ammattiosaston jäseniemme kesken. Talvella sekä kesällä kokoonnumme retkien sekä tapahtumien merkeissä. Kohokohtana vuoden loppupuolella on pikkujoulut. Tulevana vuonna vietämme pikkujouluja kotipaikkakunnalla. Ammattiosastomme avustaa terveys- ja hyvinvointiin jäseniämme 15 e/puolivuotta. Avustus koskee kaikkea ”hyvinvointia” kuten kuntosalikortti, jumpat, uinti, hieronta, revontuliopistontoiminta, kampaamopalvelut jne.  Elokuvateatteri Lapinsuuhun toistaiseksi voimassa on etuus, jossa varsinaiset SuPerin jäsenet saavat 2 euron alennuksen elokuvalipusta. Heidi Paunan Fysio & Suojain antaa puolestaan 3 euron alennuksen hieronnasta varsinaisille jäsenillemme. Sekä Somantuvasta saa 5% alennuksen tuotteista varsinaisille jäsenille. Etuus ei koske siis SuPerin opiskelijajäseniä.

Taloudellinen toiminta

Ammattiosastomme ei peri jäsenmaksuja.

Tuloinamme on liitosta tulevat jäsenmaksupalautteet.

Olemme ottaneet käyttöön ns. ”pienimuotoisen omavastuun”, joka tulee maksaa sitovan ilmoittautumisen yhteydessä ammattiosaston järjestämiin tietynlaisiin tapahtumiin.

TALOUSARVIO 1.1.2018–31.12.2018

SuPerin Sodankylän ammattiosasto 117

TUOTOT

Jäsenmaksupalautteet                                                     4500,00