SUPER HALUAA TURVATA SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON HENKILÖKUNNAN VALMIUDET TEHDÄ TYÖTÄÄN KORONAVIRUSEPIDEMIAN AIKANA

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on perunut useita keväälle suunniteltuja jäsentilaisuksia. Liiton edustajiston yhteydenpito hoidetaan sähköisesti. SuPer haluaa turvata hoitoalan henkilökunnan valmiudet toimia työssään koronavirusepidemian aikana sekä estää viruksen laajamittaisen leviämisen.

Sosiaali- ja terveydenhuollon henkilökunta on merkittävässä roolissa koronavirusepidemiassa. On keskeistä turvata hoitohenkilökunnan edellytykset hoitaa potilaita, jotka tarvitsevat hoitoa virustartunnan vuoksi. On myös tärkeää, että kaikki muutoinkin apua tarvitsevat tulevat hoidetuiksi. Liitto pitää erittäin tärkeänä, että henkilöstön terveydestä ja työkyvystä huolehditaan.

SuPer korostaa, että tapahtumien peruminen on osa varautumista ja vastuullista toimintaa, jotta epidemian laajeneminen ja haitat saadaan minimoitua.

Työnantajat ohjeistavat työntekijöitä koronavirusepidemian osalta. Viime kädessä noudatetaan viranomaisten ohjeita.

SuPerin peruttuja tilaisuuksia ovat muun muassa:

• SuPerin ammatilliset opintopäivät
  • Osastosihteereiden ja vastaanottotyöntekijöiden ammatilliset opintopäivät
  • Varhaiskasvatuksen ammatilliset opintopäivät
  • Ruotsinkieliset opintopäivät
  • Erikoissairaanhoidon ammatilliset koulutuspäivät

Osa tapahtumista siirtyy ja osa toteutetaan sähköisesti.

SuPeriin kuuluu yli 90 000 sosiaali- ja terveysalan sekä kasvatusalan koulutettua ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Lisätietoja: puheenjohtaja Silja Paavola, 050 527 5085